Skällinge BK

om oss

Vilka är vi?

Ett lag, en dröm.

Skällinge BK startades 1945 av ett gäng unga män som ville skapa en idrottsförening i byn. De började med fotboll, och idag är det fortfarande föreningens största gren.

Föreningen har en stark lokal förankring, och många medlemmar är engagerade i både fotboll och andra aktiviteter. Skällinge BK är en viktig del av bylivet, och föreningen bidrar till att skapa en aktiv och trivsam bygd.

Herrfotbollslaget spelar idag i division 6 med ett samarbete med Rolfstorp GIF. Laget har haft en del framgångar genom åren, och har bland annat vunnit division 6 två gånger.

Inom barn- och ungdomsfotbollen samarbetar Skällinge BK med Rolfstorp GIF och Grimeton IK under namnet SRG Himledalen.

Samarbetet har varit mycket lyckat, och idag har SRG Himledalen över 300 aktiva spelare. Föreningen erbjuder fotboll för alla åldrar, från knattefotboll till seniorfotboll.

Skällinge BK har också ett damfotbollslag som spelar i division 5. Laget har en bra utveckling, och siktar på att avancera till högre divisioner inom kort.

Framtiden

Skällinge BK är en förening med en ljus framtid. Föreningen har en stark lokal förankring, och det finns ett stort engagemang bland medlemmarna.

Föreningen kommer att fortsätta att utvecklas, och kommer att fortsätta att vara en viktig del av bylivet i Skällinge.

Här är några specifika exempel på hur Skällinge BK bidrar till bylivet:

• Föreningen arrangerar fotbollsturneringar och andra evenemang som bidrar till att skapa en aktiv och trivsam bygd.
  • Föreningen erbjuder fotbollsutbildning för barn och ungdomar, vilket bidrar till att utveckla deras idrottsförmågor och sociala kompetenser.
  • Föreningen är en viktig social mötesplats för människor i alla åldrar.

Skällinge BK är en förening som gör skillnad i byn. Föreningen bidrar till att skapa en aktiv, trivsam och välmående bygd.

Våra avgifter

Medlemsavgift

Innefattar fotbollslek, styrelsemedlemmar, stödmedlemmar och ledare

200 kr/år

Aktiva upp till 20år

Träning och medlemsavgift. Barn och ungdomar från 7 år upp till 20år som är aktiva inom föreningen

500 kr/år

Aktiva från 21år

Träning och medlemsavgift. Licensierade över 21år och Seniorer

1 200 kr/år

Familj

Passa på att anmäla hela familjen, så blir ni alla medlemmar. Gäller spelare upp till och med 14år.

1 000 kr/år

Gym-kort

Exklusive medlemsavgift, är du inte medlem tillkommer 200kr. Familj ingår inte i gym-kort.

1 000 kr/år

Klubbstugan

Vid intresse/frågor av att hyra vår klubbstuga tar du kontakt med oss via info@skallingebk.se

Icke medlemmar kan inte hyra klubbstugan.

Medlemmar kostnad: 200 kr/dag

Lagaktiviteter, möten, läger inom föreningen 0 kr